Han 发表于 2016-12-23 22:44:21

The review of Red Pepper Restaurant in Rotterdam

帮我的荷兰朋友代发的,他也参加了那天的试吃活动,觉得很满意。


Wezen eten bij Sichuan red pepper waar een groep Chinezen en ik een variteit aan gerechten hebben uitgeprobeerd. Mijn algehele impressie is positief. Omdat ik zelf Nederlands ben zal ik vanuit mijn perspectief en naar Nederlandse standaarden schrijven wat ik van de gerechten vond. Ik raad dit restaurant aan voor de mensen die typisch Sichuan eten willen uitproberen. Het restaurant wil namelijk zo authentiek mogelijk Sichuan eten aanbieden aan zijn klanten. Dus verwacht niet je typsiche Chinees om de hoek.. Maar dat doet zeker niet af aan de ervaring. Het fijne is dat men kan aangeven dat het de gerechten iets minder pittig wil, het restaurant houdt hier dan rekening mee. Van tijd tot tijd vind ik het fijn om Sichuan voedsel te eten maar niet te vaak. Het is namelijk zo dat net zoals bij dit restaurant dat het eten naar Nederlandse standaarden erg veel olie/vet bevat. Het grappige is dat ik achteraf heb gehoord dat de Chineze groep vond dat de gerechten niet genoeg olie bevatten. Dit is ook het lastige voor het restaurant, enerzijds wil het zich richten op de Chinezen, anderzijds op de Nederlanders. Ook is de vis in pittige olie die wordt aangeboden erg droog, maar dit is de standaard bereiding in de Sichuan keuken.Hetzelfde geldt hier weer, sommigen in de Chinese groep vonden dit gerecht juist niet droog genoeg. Voor de gemiddelde Nederlander zou ik dit visgerecht dus niet aanraden. Een gerecht wat ik wel zou aanraden aan Nederlanders zijn de spareribs. Deze waren mals bereid en doen me denken aan de spareribs die je standaard bij elk ander restaurant kan krijgen, alleen hier is de smaak anders (en beter naar mijn mening). Een ander gerecht, de doorzichtige noodles waarvan ik de naam even kwijt ben, waren erg plakkerig en voor mij niet prettig om te eten. De glasachtige noodles doen denken aan het eten van teveel gelei-achtige snoepjes. Waar ik wel positief over was waren de gerechten die werden aangeboden in pittige olie. Te denken valt aan varken, (roergebakken) groenten en noodles. Voor de echte waalhalzen onder ons is er ook een gerecht aanwezig wat varkensdarmen bevat, dit is voor mij niet weggelegd maar wie een liefhebber is kan bij dit restaurant terecht. De overheersende smaken in de gerechten die naar voren komen zijn pittig en zout. De hoeveelheid olie in de gerechten zorgt er voor dat de smaak lang in de mond blijft hangen en maakt het dat je door wilt blijven eten. De inrichting van het restaurant oogt luxe. Kortom, dit restaurant focust zich meer op de Chinees dan op de Nederlander maar dit is optimaal voor diegenen die gek zijn op typisch Sichuan eten of diegenen die het een keer willen uitproberen. Ikzelf ben gek op dit soort eten dus ik heb genoten van het aanbod en ik raad anderen aan dit restaurant ook te bezoeken. Als je een Nederlander meeneemt en Sichuan gerechten wil introduceren dan raad ik je aan mijn tips te overwegen om ervoor te zorgen dat de gerechten positief zullen bevallen. Ik heb genoten van het eten en ik weet zeker dat vele anderen hier mij in zullen volgen!



以梦为马 发表于 2016-12-28 13:06:19

居然还有荷兰语的食评,天呐!好棒!

Nano 发表于 2016-12-29 12:24:51

感觉好牛....
页: [1]
查看完整版本: The review of Red Pepper Restaurant in Rotterdam